مقاله, نورپردازی و روشنایی

چه مکانهایی را در خانه میتوان نور مخفی کار کرد؟

چه مکانهایی را در خانه میتوان نور مخفی کار کرد؟
چه مکانهایی را در خانه میتوان نور مخفی کار کرد؟

نورپردازی در طراحی دکوراسیون به یکی از اجزا اصلی و جدایی ناپذیر این صنعت تبدیل شده است یکی از زیباترین و  جذابترین روشها در نورپردازی به صورت نور مخفی میباشد.

که این روش نورپردازی یک میتواند دکوراسیون معمولی و بی روح را با هزینه اندک به منظره ای جذاب و نشاط آور تبدیل کند.

در این مطلب سعی کردیم نماهایی زیبا از مکانهایی را که در خانه امکان استفاده از نور مخفی وجود دارد را گردآوری کنیم و در قالب یک مقاله به مخاطب عرضه کنیم .

 

پله ها را با نور مخفی روشن کنید

با قرار دادن نور مخفی در میله های کنار راه پله یا در لبه های پله ها زیبایی راه پله ها دوچندان میشود .معمولا برای راه پله ها نورهای آفتابی یا انبه ای مناسب میباشد.

نورپردازی مخفی در پله ها این اجازه را میدهد که در هنگام شب برای استفاده از پله ها لامپ یا چراغ اضافی روشن نکنید. 

 

چراغ دکوراتیو طرح پر طاووس

قیمت اصلی تومان470.000 بود.قیمت فعلی تومان310.000 است.
چراغ دکوراتیو طرح پر طاووس یکی از زیباترین دکوراتیوهای دیوارکوب که زمان روشن بودن طرح پر طووس را بر روی دیوار نقش میبندد و زیبایی و جلوه خاصی به مکان و فضای شما میدهد . نور این چراغ دکوراتیو آفتابی و بدنه فلزی این دکوراتیو در رنگ های طلایی ، سفید و مشکی در ادیسون کالا موجود میباشد. این چراغ مناسب استفاده در اتاق نشیمن ، نمایشگاهها ، فروشگاهها ، ایستگاه پله و ... میباشد. همچنین از این چراغ دکوراتیو میتوان به عنوان چراغ خواب دیواری استفاده کرد. جنس بدنه این چراغ کاملا فلز است و مدار راه انداز آن بسیار با کیفیت ساخته شده است . بسته بندی این محصول بسیار محکم و در زمان ارسال با مشکلی از نظیر ضربه خوردن یا آسیب فیزیکی دیدن مواجه نمیشود. ابعاد این محصول در  36 در 14 سانتی متر میباشد و به آسانی بر روی دیوار نصب میشود.
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

چراغ دکوراتیو 6 طرفه هشت وات رویه نورانی

قیمت اصلی تومان342.000 بود.قیمت فعلی تومان284.500 است.
چراغ دکوراتیو شش طرفه با رویه نورانی محصولی بسیار خاص و جدید در نورپردازی و طراحی نورپردازی میباشد. این چراغ دکوراتیو بدنه ای مشکی با نورآفتابی با گارانتی یکساله با برند مودی در ادیسون کالا عرضه میشود. جنس بدنه محصول از پلاستیک بوده و همچنین چراغ های SMD درون آن بر روی آلومینیوم قرار گرفته اند. استاندارد محافظتی IP54 باعث شده بتوان از چراغ در فضای آزاد در معرض رطوبت استفاده کرد. مقدار نوردهی چراغ 520 لومن و شاخص نمود رنگ حدود 80 CRI را داراست. مدل مشابه این چراغ بدون رویه نورانی هم در ادیسون کالا موجود میباشد :
نحوه نصب چراغ بسیار ساده می باشد و دارای سیم ارت زمین به رنگ زرد می باشد. توان این چراغ 8 وات میباشد و با عمر اسمی 25000 ساعت و گارانتی بیش از یکسال در ادیسون کالا به فروش میرسد.

چراغ دکوراتیو نما لنزدار چهار جهته مودی

قیمت اصلی تومان241.250 بود.قیمت فعلی تومان229.900 است.
چراغ های دکوراتیو مودی با قیمتی مناسب و نوردهی و زیبایی از سری دکوراتیو های پرفروش می باشد. این دیوارکوب دکوراتیو دارای یکسال ضمانت در ادیسون کالا می باشد. رنگ بدنه در دو رنگ مشکی و سفید و در رنگ نور آفتابی تولید و عرضه می شود. جنس بدنه چراغ از پلاستیک abs بوده و لنز ها نیز از پلی کربنات شفاف با زاویه 50 درجه می باشد. درون چراغ از چهار چیپ یک وات استفاده شده که به وسیله کیت مدار تغذیه می شود. استاندارد محافظتی این چراغ IP54 بوده و قابلیت نصب در فضای بیرونی را دارد. نصب این چراغ بسیار ساده می باشد و به وسیله دو جای پیچ که در اطراف چراغ تعبیه شده است به سادگی صورت می گیرد.
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

چراغ دیواری ضدآب 22 وات اپتونیکا

قیمت اصلی تومان169.000 بود.قیمت فعلی تومان158.000 است.
چراغ دیواری ضدآب 22 وات اپتونیکا محصولی شیک با نوردهی بالا و ساخت ایران با گارانتی بیش از یکسال در ادیسون کالا عرضه میشود . این چراغ با نوردهی بالا و حالت زیبا و مورب خود  جلوه ای خاص به فضا و محیط مورد استفاده میدهد . چراغ دیواری مورب اپتونیکا کاملا ضد آب بوده و دارای استاندارد IP65 می باشد بنابراین امکان استفاده این چراغ در فضای آزاد و زیر باران وجود دارد. مقدار نوردهی این چراغ 2000 لومن و زاویه تابش آن 120 درجه میباشد بدنه این چراغ به رنگ سفید و از جنس پلاستیک abs میباشد و رنگ نور آن  مهتابی  است. نحوه نصب این چراغ بسیار آسان میباشد و به همراه چراغ پایه نگهداره جهت نصب بر روی دیوار هم ارسال میشود.  
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

چراغ دکوراتیو 4 طرفه مودی

قیمت اصلی تومان186.000 بود.قیمت فعلی تومان184.000 است.
چراغ دکوراتیو چهار جهته مودی از چراغ های مناسب تزیینی بر روی دیوار مخصوصا در فضای بیرون می باشد. این محصول دارای یکسال ضمانت شرکت مودی در ادیسون کالا می باشد. رنگ بدنه در دو رنگ مشکی و سفید ساخته می شود. نوردهی این چراغ فقط در نور آفتابی تولید و عرضه می شود. جنس بدنه این چراغ از پلاستیک abs می باشد و و پایه پشتی آن از فلز می باشد. درون این چراغ از چهار عدد چیپ ال ای دی یک وات به همراه یک درایور ایزوله جهت تامین انرژی آن تعبیه شده است. بر روی هر چراغ یک عدد لنز کار شده که زاویه تابش 60 درجه را داراست. شار نوری این چراغ 320 لومن می باشد که بهره نوری 80 لومن بر وات را داراست. ابعاد این چراغ 7 در 5 سانتی متر می باشد.
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

چراغ خورشیدی دیواری دوقلو مدل cl228

قیمت اصلی تومان290.000 بود.قیمت فعلی تومان245.000 است.

چراغ خورشیدی دیواری دوقلو مدل cl228 محصولی که در طول روز با نور خورشید شارژ میشود و شب هنگام اتوماتیک روشن میشود.

این محصول نوری دوبرابر چراغ دیواری مدل cl118 یا mh8805 و دقیقا عملکردی همانند آنها دارد.

چراغ خورشیدی دیوارکوب مدل cl228 باتوجه به استاندارد ip65 آن چراغی ضد آب و مقاوم در مقابل ورود گرد و غبار میباشد.

با نصب این چراغ علاوه بر روشنایی ، این چراغ زیبایی خاصی به فضای مورد نظر میبخشید.

باتری های داخلی این چراغ مدل 18650 لیتیومی شارژی میباشد که با تابش نور مستقیم خورشید حدود 4 ساعت به صورت کامل شارژ میشود .

در روزهای ابری حدود 7 ساعت زمانبر است که به صورت کامل شارژ شود در شب نور میدهد.

مدت زمان شارژ کامل محصول بین 3 تا 8 ساعت بسته به تابش نور داشته و در شب می تواند در حالت نور ثابت یعنی MODE 3 تا 6 ساعت روشن بماند.

  • Mode 1 با زدن یکباردکمه : روشن شدن خودکار با حرکت اجسام در فاصله 5 متری با تمام ظرفیت هنگام تاریکی(حالت پرنور)
  • Mode 2 با زدن دو باردکمه:روشنایی با 20 درصد ظرقیت در حالت عادی و حرکت اشیاء در 5 متری باعث روشن شدن تمام ظرفیت دستگاه به مدت 20 ثانیه می شود.
  • Mode 3 با زدن سه بار دکمه : روشن شدن با ظرفیت 60 درصد در تاریکی به صورت مداوم

چراغ دکوراتیو دیواری مودی 6 وات دوطرفه

قیمت اصلی تومان369.000 بود.قیمت فعلی تومان314.300 است.
چراغ دیواری فانتزی مودی از چراغ های ال ای دی با نوردهی مناسب و کیفیت خوب می باشد. این چراغ دارای یکسال ضمانت تعویض در ادیسون کالا می باشد. توان این چراغ فانتزی 6 وات و به شکل مکعبی منحنی می باشد. درون چراغ ال ای دی کار شده است و بر روی آن دیفیوزر سفید رنگ و سپس طلق شفافی دور تا دور دیفیوزر قرار گرفته است. از این محصول می توان در فضای خارجی و در مقابل رطوبت استفاده کرد اما در مقابل پاشش مستقیم یا غوطه ور قرار دادن در آب مقاوم نمی باشد. رنگ بدنه این چراغ مشکی می باشد و نوردهی آفتابی دارد. نحوه نصب آن بسیار ساده می باشد و و پیچ و رول پلالک جهت نصب درون جعبه محصول قرار داده شده است.  
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

چراغ دکوراتیو خطی 10 وات مودی

تومان360.000
چراغ دکوراتیو خطی دیواری 10 وات مودی علاوه بر روشنایی بخش محیط زیبایی دوچندانی به محیط میدهد . این چراغ دارای یکسال ضمانت تعویض در ادیسون کالا می باشد. نوردهی این چراغ از 3 طرف میباشد و علاوه بر اینکه مانند چراغ خطی از روبرو محیط را روشن میکند نوری خطی پایین و بالای چراغ پرتاب میشود و همین امر باعث میشود زمانی که روی دیوار نصب میشود جلوه خاصی به محیط ببخشد . رنگ نوردهی این چراغ آفتابی و رنگ بدنه مشکی و سفید را داراست. این چراغ در مقابل ورود و نفوذ آب مقاوم است است و امکان استفاده از آن در محیط باز و زیر باران امکان پذیر است . جنس بدنه از پلاستیک abs و در درون آن از چیپ ال ای دی smd بر روی pcb الومینیومی تعبیه شده و سر و انتها چراغ از دو چیپ COB تعبیه شده است . مجموع توان مصرفی این چراغ 10 وات میباشد و میتوان به صورت افقی یا عمودی بر روی دیوار نصب کرد . ابعاد این محصول 6 * 7 * 22 سانتی متر میباشد مکان مورد استفاده این چراغ به فضای خاصی  محدود نمیشود و میتوان آن را در بالکن یا تراس، راهروها، دیوار حیاط ،ستونها، باغ ، پشت بام ،سردر ورودی یا کناردرب و …. استفاده کرد .  
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

چراغ دکوراتیو مربع حیاطی مودی 9 وات

قیمت اصلی تومان405.000 بود.قیمت فعلی تومان341.700 است.
چراغ دکوراتیو دیواری مودی 9 وات از لامپ های قابل نصب بر روی دیوار با نوردهی ملایم و مناسب می باشد. این چراغ دارای حداقل یکسال ضمانت تعویض در ادیسون کالا می باشد. جنس بدنه از پلاستیک abs و در درون آن از چیپ ال ای دی بر روی pcb الومینیومی ساخته شده است. این چراغ دکوراتیو در دو مدل گرد و مربع موجود می باشد که برای تهیه مدل گرد اینجا کلیک کنید. رنگ بدنه در رنگ مشکی و رنگ نور مهتابی و آفتابی تولید می شود. این چراغ قابلیت نصب بر روی دیوار باغ، حیاط، راهرو ها، انواع فضای داخلی، فضای خارجی و فروشگاه ها و ... را دارست. به دلیل زیبایی در کنار نور خوب از چراغ می توان هم به عنوان دکوراتیو و هم به عنوان منبع روشنایی استفاده کرد. نحوه نصب چراغ بسیار ساده می باشد و پس از اتصال به دیوار تنها سیم های آن را به برق وصل کنید به دلیل استاندارد محافظتی IP54 می توان از چراغ بر روی دیوار در فضای بیرونی استفاده کرد. همچنین قابلیت نصب به هر شکلی بسته به سلیقه خودتان( از لحاظ جهت) را داراست.
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

چراغ دکوراتیو دیواری گرد 9 وات مودی

قیمت اصلی تومان405.000 بود.قیمت فعلی تومان311.200 است.
چراغ دکوراتیو دیواری گرد 9 وات مودی یکی از زیباترین چراغ های موجود در بازار برای تامین نور و نورپردازی دیوار در فضای باز میباشد. طرح این چراغ به نحوی است که بعد از نصب جلوه خاصی به محیط و فضا میبخشد . این چراغ دکوراتیو با بدنه مشکی و نور آفتابی توسط شرکت مودی تولید و عرضه میشود. چراغ دکوراتیو گرد 9 وات مودی با مواد اولیه با کیفیتی ساخته شده است و دارای گارانتی یکساله میباشد. یکی از ویژگی های منحصر به به فرد این چراغ ضد قابل نفوذ بودن در مقابل ورود آب و گرد و غبار است و دارای IP65 میباشد. به راحتی این چراغ را میتوان در فضای آزاد و در معرض باران و رطوبت قرار داد. توان مصرفی این چراغ 9 وات میباشد و روشنایی بخش حدود 10 الی 12 متر مربع میباشد. این چراغ دایره ای شکل  قطر رویه ی آن 17 سانتی متر و اندازی پشت تا لبه ی چراغ 9 سانتی متر میباشد . مکان مورد استفاده این چراغ به فضای خاصی  محدود نمیشود و میتوان آن را در بالکن ، راهروها، دیوار حیاط ، باغ ، پشت بام ،سردر ورودی و .... استفاده کرد .  
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

چراغ دکوارتیو 10 وات قیفی دو جهته مودی 6410

قیمت اصلی تومان341.250 بود.قیمت فعلی تومان268.000 است.
چراغ های دکوراتیو مودی از چراغ های خاص دییواری با استانداد محافظتی iP54 می باشد که میتوان در فضای بیرونی از آن استفاده کرد. این چراغ ساخت ایران از برند مودی دارای یکسال ضمانت تعویض در ادیسون کالا می باشد. از آنجاییکه درون چراغ دیواری از دو عدد چیپ COB استفاده شده است پرتاب نور و توان نوری بالایی دارد. اطراف لامپ های COB چراغ به وسیله رفلکتور سفید مشکی رنگ پوشیده شده است. رنگ بدنه این چراغ در دو مدل سفید و مشکی در رنگ نور آفتابی تولید می شود. ابعاد این چراغ 20 در 10 در 9 سانتی متر می باشد. جنس بدنه چراغ از پلاستیک abs با دوام بوده و به راحتی خراب نمی شود و از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار است. برای اطمینان بیشتر توجه کنید در صورتی که در فضای بیرونی استفاده کنید در بالای چراغ قسمت درز لامپ را با چسب سیلیکونی درز گیری کنید.
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

چراغ دکوراتیو گرد 6 طرفه مودی

قیمت اصلی تومان267.500 بود.قیمت فعلی تومان258.330 است.
چراغ گرد دکوراتیو مودی از چراغ های تزیینی با نوردهی خوب می باشد. این محصول ساخت شرکت ایرانی مودی و دارای حداقل یکسال ضمانت (تا 18 ماه)تعویض می باشد. نوردهی این محصول در سه رنگ مهتابی(سفید)، آفتابی(زرد) و انبه ای(نارنجی) تولید می شود. رنگ بدنه نیز در دو رنگ سفید و مشکی ساخته می شود. جنس بدنه محصول از پلاستیک بوده و همچنین چراغ های SMD درون آن بر روی آلومینیوم قرار گرفته اند. بر روی چراغ 6 عدد چیپ ال ای دی از نوع 3030 به همراه 6 عدد لنز که بر روی هر کدام قرار گرفته با زاویه تابش 53 درجه می باشد. استاندارد محافظتی IP54 باعث شده بتوان از چراغ در فضای بیرون در معرض رطوبت استفاده کرد. مقدار نوردهی چراغ 480 لومن و شاخص نمود رنگ کمتر از 80 CRI را داراست. این چراغ با کد IR-MD6406_H ساخته می شود و با نام تجاری MODI عرضه می شود. نحوه نصب چراغ بسیار ساده می باشد و دارای سیم ارت زمین به رنگ زرد می باشد.
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

نورپردازی مخفی داخل حمام

اکثر حمام ها کوچک هستند ، یا فاقد پنجره یا دارای پنجره ای کوچک هستند که استفاده از نور مخغی در حمام میتواند یکی از بهترین گزینه باشد که هم فضای کمی اشغال میکند و هم نور را تامین میکند.

لازم به ذکر است برای استفاده از نور مخفی در حمام باید تمام نکات ایمنی و استاندارد رعایت شود تا خطرات جانی و مالی به همراه نداشته باشد.

نور مخفی ها میتوانند در مکانهای مختلفی از حمام از پشت آینه گرفته تا سقف حمام استفاده شود که در تصاویر مشهود است.

 

نورپردازی داخل اتاق خواب

ایده نورمخفی در اتاق خواب اتاقی زیبا و دلنشین را برایتان به ارمغان می آورد. نور مخفی داخل اتاق خوای اگر پشت سر تخت یا بالای سری تخت باشد امکان مطالعه را فرهم می آورد . نور مخفی اگر زیر تخت هم باشد امکان روشن بودن آن در طول شب وجود دارد.

در تصاویر زیر ایده هایی از نورپردازی نور مخفی را در اتاق خواب میبینید

ریسه خطی (شاخه ای ) 30 سانتی متری

قیمت اصلی تومان21.000 بود.قیمت فعلی تومان18.000 است.
ریسه خطی (شاخه ای ) 30 سانتی متری یکی از پرکاربردترین و مرقون به صرفه ترین و راحترین راهها را در نصب دارد . این مدل ریسه بدون نیاز به هیچ آداپتوری به برق شهری متصل میشود و اول آخر آنها فیش نری و مادگی برای اتصال  به ریسه قبلی و بعدی دارد. برای اتصال به برق شهری کافی است سیم ورودی آن را بچینید و به برق شهری وصل کنید . این مدل ریسه در سایزهای سی سانتی متری و نیم متری و یک متری در رنگهای مهتابی و آفتابی در ادیسون کالا موجود میباشد . ریسه خطی یا ال ای دی ها خطی سی سانتی متری برند مگا از ال ای دی شاخه ای 2835 که نوردهی بهتر نسبت به مدل های دو دلاین 5730 و 5630 دارند. به این ریسه ها در بازار ریسه خطی ، ریسه شاخه ای ، چراغ خطی ، ریسه شاخه ای ، ریسه خطی برق مستقیم و ... گفته میشود . این ریسه شاخه ای در مقابل ورود آب نفوذپذیر است و نباید در معرض آب یا رطوبت قرار بگیرد این ریسه ها برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی و خیرگی نور زیاد طلق پلاستیکی محافظ ریسه را پوشش میدهد که امکان عایق بندی بهتر ریسه را فراهم میکند.
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

ساعت رومیزی زنگ دار کلاسیک رومیزی

قیمت اصلی تومان330.000 بود.قیمت فعلی تومان310.000 است.
ساعت رومیزی کلاسیک از ساعت های زیبا و زنگ دار  با کیفیت مناسب می باشد. این ساعت با استفاده از یک باتری قلمی AA کار می کند. صفحه این چراغ از نوع شب نما یا شبتاب یا فلورسنتی می باشد و با قرار گرفتن در معرض نور به مدت 40 دقیقه می تواند تا 4 ساعت در تاریکی بدرخشد. همچنین می توان با استفاده از چراغ ال ای دی ساعت، عقربه ها را در تاریکی دید. بدون صدا و تیک و تاک بودن یا به اصطلاح سایلنت بودن عقربه های هنگام حرکت از دیگر ویژگی ها خوب این ساعت می باشد. جنس بدنه فلزی و جنس پشت ساعت پلاستیک می باشد. رنگ اطراف ساعت نقره ای، درون صفحه و عقربه ها سبز و مشکی و پشت ساعت کاملا مشکی می باشد. در پشت ساعت جاباتری ساعت، دو عدد پیچ تنظیم ساعت و تنظیم ساعت زنگ، دکمه خاموش و روشن کردن عملکرد زنگ و همچنین دکمه روشن کردن ال ای دی ساعت قرار گرفته است. با نگه داشتن دکمه ال ای دی چراغ قرار گرفته درصفحه روشن می شود و به راحتی عقربه ها وس اعت در تاریکی خوانا می شود. این ساعت دارای دو عدد پایه و همچنین دسته جهت حمل می باشد. می تواند گزینه ای مناسب جهت هدیه دادن باشد.
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

آداپتور 12 ولت 1 آمپر پریزی

تومان53.000تومان499.000
آداپتور برق 12 ولت از سوئیچینگ های کوچک پریزی با کیفیت می باشد. فیش خروجی آن از نوع 2.1 میلیمتری استاندارد می باشد که قسمت بیرونی فیش منفی و داخل فیش مثبت می باشد. بازه ورودی برق از 100 تا 240 ولت می باشد و خروجی آن 12 ولت بدون نوسان می باشد. این محصول دارای محافظت خروجی نمی باشد و درصورت استفاده از جریان بیشتر از 1 آمپر ممکن است به دستگاه آسیب برسد. حداکثر جریان خروجی یک آمپر که در صورت استفاده مداوم توصیه می شود برای عمر بهتر محصول حداکثر از 700 میلی آمپر آن استفاده شود. محصول ضدآب نمی باشد و باید در شرایط استاندارد و خشک استفاده شود. بر روی آداپتور چراغ ال ای دی نمایش دهنده عملکرد دستگاه به رنگ آبی وجود دارد. طول سیم خروجی زیر یک متر و در حدود 80 سانتی متر است. در زمان نگارش این پست برند محصول SUNPOWER می باشد اما ممکن است در صورت سفارش برند متفاوتی با همین مشخصات برایتان ارسال شود.    
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

چراغ سقفی و دیواری گرد سنسوردار 20 وات مودی

قیمت اصلی تومان232.000 بود.قیمت فعلی تومان182.000 است.
چراغ سقفی و دیواری گرد سنسوردار 20 وات مودی یکی بهترین گزینه ها برای مکانهای کم رفت و آمد میباشد تا از اتلاف انرژی و روشن ماندن بیهوده جلوگیری شود . این چراغ سنسوردار دارای یکسال گارانتی و محصول شرکت مودی و در دو رنگ نور مهتابی و آفتابی تولید میشود. چراغ سنسوردار 20 وات مودی دارای ظاهری متفاوتر از بقیه سنسوردارهای موجود در بازار میباشد و تفاوت آن در مخفی بودن المان سنسور و فتوسل چراغ است که همین امر باعث زیباتر شدن چراغ شده است. این چراغ هم دارای سنسور فتوسل و هم سنسور حرکتی میباشد و مناسب مکانهایی است که کمی تاریک باشند . سنسور (شب و روز) فتوسل و سنسور حرکتی چراغ قابلیت تنظیم به صورت دستی را ندارد و مقدار حساسیت آن به صورت کارخانه ای به بهترین حالت ممکن تنظیم شده است. جنس رویه دیفیوزر این چراغ از متریال مرغوب استفاده شده که این باعث میشود نور در سطح آن به صورت کامل پخش شود و باعث خیرگی چشم نشود. توان این چراغ 20 وات میباشد و مقدار شار نوری آن 1540 لومن و شاخص تشخیص نمود رنگ (CRI) آن 70 و زاویه پرتاب نور آن 120 درجه میباشد. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این چراغ IP65 بودن آن است به صورتی که با خیال آسوده امکان نصب در فضای آزاد و زیر باران وجود دارد و گرد و غبار و آب به آن نفوذ نمیکند .

چراغ چشمی توکار شاهچراغ 4 وات با دو سال گارانتی

قیمت اصلی تومان42.000 بود.قیمت فعلی تومان37.000 است.
چراغ چشمی توکار شاهچراغ 4 وات با دو سال گارانتی و نوری ملایم ، زیبایی بخش فضاها و دکوراسیون داخلی میباشد. این چراغ چشمی با ظاهری زیبا و نصبی بسیار آسان در سه رنگ نور مهتابی ، استاندارد و آفتابی در صنایع روشنایی شاهچراغ پارسیان تولید و عرضه میشود. محصولات روشنایی شاهچراغ از جمله چراغ چشمی شاهچراغ دارای دوسال گارانتی تعویض میباشند. این چراغ چشمی شاهچراغ دارای نشان و کد استاندارد ملی ایران به شماره 69978440216 میباشد. توان مصرفی این چراغ 4 وات و مقدار شار نوری 240 لومن میباشد. رنگ بدنه این چراغ سفید و جنس بدنه آن تماما آلومینیوم دایکاست میباشد این چراغ چشمی مناسب برش هایی به طول 36 میلی متر با عمق 30 میلی متر میباشد همچنین رویه این چراغ 46 میلی متر میباشد.
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

چراغ خورشیدی دیواری 3*9 همراه فتوسل و سنسور حرکتی

قیمت اصلی تومان370.000 بود.قیمت فعلی تومان340.000 است.
چراغ سولار دیوارکوب مدل 3*9 از خورشیدی های دیواری پرنور با رنگ نور آفتابی می باشد. این مدل چراغ در دو نوع 3*3 و 3*9 تولید می شود که در مدل 3*3 تنها 3 ال ای دی و در مدل 3*9 که همین مدل است دارای 9 ال ای دی فیلامینتی می باشد. شدت نور این چراغ می تواند در ایده آل ترین حالت خود در حدلامپ 9 وات ال ای دی برق شهری باشد. فیلامینت های درون چراغ به صورت 3 تایی در 3 ردیف مختلف و جمعا نه عدد چیپ قرار گرفته اند. جنس بدنه این دیوارکوب سولار از پلاستیک abs می باشد و در مقابل رطوبت و آفتاب مقام بوده. نوع باتری درون چراغ از مدل 18650 می باشد که یدک آن در بازار یافت می شود و جز باتری های به صرفه شارژی بوده و قیمت مناسبی دارند. معمولا باتری های این چراغ را باید بعد از یک سال تا 18 ماه تعویض کنید. توجه در صورتی که از چراغ استفاده نشود نیز زمان تعویض باتری در همین حدودو می باشد چه بسا استفاده مداوم از دستگاه طول عمر باتری را نیز افزایش دهد. از این چراغ می توان در فضای بیرونی در معرض رطوبت استفاده کرد و مشکلی برای آن به وجود نخواهد آمد. سنسور های دستگاه RIP و فتوسل می باشد که سنسور RIP یا حرکتی آن در حالت MODE 1 و  MODE 2 دستگاه فعال می باشد. شما با هر بار زدن دکمه سبز رنگ قرار گرفته در سمت راست سنسور حالت یا مود های دستگاه را عوض می کنید که MODE های دستگاه به شرح زیر هستند:
  • حالت اول یا MODE 1 : سنسور RIP فعال می شود و با حرکت اجسام در مقابل سنسور چراغ به مدت حدود 30 ثانیه روشن می شود. (عملکرد فقط در تاریکی)
  • حالت دوم یا MODE 2 : دستگاه با 20 درصد ظرفیت خود روشن می ماند و با حرکت اجسام چراغ به مدت تقریبا 30 ثانیه در بیشترین حالت نوردهی روشن می شود. (عملکرد فقط در تاریکی)
  • حالت سوم یا MODE 3 : دستگاه به صورت ثابت با 60 درصد ظرفیت خود در هنگام تاریکی روشن می ماند. (سنسور RIP غیر فعال می شود)
 
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

چراغ چمنی cob اپتونیکا 12 وات با پایه و نیزه

قیمت اصلی تومان295.000 بود.قیمت فعلی تومان278.000 است.
چراغ چمنی cob اپتونیکا 12 وات یکی از ارکان اصلی در نورپردازی فضاهای سبز و محیطهای باغی میباشد این چراغ هم پایه برای پیچ کردن و هم دارای نیزه برای فرو بردن در چمن هم میباشد که نصب آن را آسان کرده است. چراغ چمنی اپتونیکا در نورهای مهتابی ، آفتابی ، سبز ، قرمز ، آبی و هفت رنگ تولید و با یکسال گارانتی در ادیسون کالا به فروش میرسد. این چراغ چمنی اقتصادی دارای بدنه ای مشکی رنگ با متریال با کیفیت و پرتاب نوری فوق العاده عالی ساخته شده است. علاوه بر مناسب بودن برای نورپردازی فضاهای باغی چراغ چمنی مناسب برای نورپردازی نماها، باغ ها، ورودی های تالارها و .... میباشد. این مدل چراغ چشمی IP65 میباشد و در مقابل ورود آب و گرد و غبار نفوذ ناپذیر است و میتوان با خیال آسوده در فضای باز استفاده نمود.
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

آداپتور 9 ولت 2 آمپر

تومان98.000تومان950.000
آداپتور سوئیچینگ کاهنده 9 ولت از مبدل های برق شهری به برق مستقیم  می باشد. این محصول دارای ضمانت سلامت و اصالت کالا در ادسیون کالا می باشد. توان خروجی 18 وات با جریان خروجی 2 آمپر از دیگر ویژگی های این آداپتور دیواری می باشد. ابعاد این آداپتور در حدود 8.5 در 4.5 می باشد و شکل آن به صورت مستطیل شکل است. جنس بدنه از پلاستیک می باشد گه مدار درون آن به صورت ایزوله درآمده است. توجه کنید این محصول به هیچ عنوان ضدآب نمی باشد. نوع فیش خروجی از نوع استاندارد 2.1 میلیمتری بوده که قسمت خروجی فیش منفی و داخل مثبت می باشد. حداکثر ولتاژ ورودی قابل تحمل دستگاه برای ولتاژ لحظه ای 280 ولت می باشد.
برند این آداپتور در زمان ویرایش این محصول SUNPOWER می باشد ولی به دلیل تنوع شرکت های تولید کننده حتما قبل از تهیه در صورتی که برند آن برایتان مهم است از نوع آن مطلع شوید چون ممکن است برند دیگر با همین مشخصات فنی برایتان ارسال شود.
 
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

آداپتور 9 ولت 1 آمپر پریزی

تومان59.000تومان565.000
آداپتور 9 ولت از جمله آداپتور های پر مصرفف در لوازم الکتریکی و الکترونیکی است. این آداپتور حداکثر توان 9 وات و جریان 1 آمپر را داراست. نوع سوکت خروجی از استاندارد 2.1mm که بدنه منفی و داخل سوکت مثبت است. طول سیم خروجی زیر یک متر می باشد. جریان خروجی بدون نویز و به صورت کاملا ثابت می باشد. به هیچ عنوان آداپتور نباید در محل های با رطوبت بالا یا امکان ریختن آب بر روی آن استفاده شود. ولتاژ ورودی برق آن بازه وسیع 100 تا 240 ولت را به راحتی ساپورت می کند. حداکثر جریان توصیه شده برای استفاده مداوم این آداپتور 70 درصد ظرفیت اسمی آن یعنی 700 میلی آمپر است. برند این آداپتور در زمان نگارش SUNPOWER می باشد به دلیل تنوع بالا برند های داخل بازار ممکن است آداپتور ارسالی برای شما برند دیگری با مشخصات فنی یکسان باشد در صورتی که برند آن برایتان مهم است حتما قبل از تهیه با ما هماهنگ کنید و از انتخاب برند موجود اطمینان حاصل فرمایید.
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

چراغ سقفی و دیواری گرد 15 وات اپتونیکا کد 4415

قیمت اصلی تومان99.000 بود.قیمت فعلی تومان94.000 است.
چراغ دیواری و سقفی گرد اپتونیکا 15 وات کد 4415 مناسب برای نصب به صورت سقفی یا دیواری با ظاهری شکیل ، زیبایی بخش محیط و فضا میباشد. قطر رویه این چراغ 16.5 سانتی متر و قطر داخلی آن حدود 6.6 سانتی متر میباشد و بصورت روکار نصب میشود. این پنل سقفی با نورهای مهتابی و آفتابی با یکسال گارنتی در ادیسون کالا عرضه میشود. تکنولوژی ساخت این چراغ ال ای دی است و مصرف بسیار پایینی با مقدار نوردهی 1500 لومن دارد. زاویه نوردهی چراغ 120 درجه و شاخص نمود رنگ آن بیشتر از 80 (80<CRI)میباشد. معمولا چراغ های ضد آب جنس بدنه پلاستیکی دارند تا از بروز خطر جلوگیری شود. این محصول امکان استفاده در فضای باز را دارد و  باران و گرد و غبار به آن نفوذ نمیکند. عمر درج شده شرکت سازنده برای این چراغ ضد آب حمامی 25000 ساعت می باشد.  

چراغ سقفی طرح پر سه حالته 36 وات 40 سانت

قیمت اصلی تومان545.000 بود.قیمت فعلی تومان465.000 است.
چراغ سقفی طرح پر سه حالته 36 وات 40 سانت از چراغ هایی شیک و مدرن سه حالته می باشد. این محصول دارای یکسال ضمانت تعویض در ادیسون کالا بوده و محصول شرکت مودی میباشد این پنل سقفی کریستالی دارای سه حالت روشنایی مهتابی ، آفتابی ، استاندارد میباشد که بار هر خاموش و روشن کردن این چراغ رنگ نور آن تغییر میکند. نوردهی چراغ در حالت استاندارد (رنگ روز) در بیشترین مقدار خود قرار دارد و در حالت های مهتابی و آفتابی نصف حداکثر ظرفیت چراغ روشنایی دارد. نصب این چراغ به راحتی و به سرعت انجام میشود تنها رویه محصول را که به حالت پیچی بچرخانید و رویه را باز کنید و با پیچ کفی را به سقفی پیچ کنید. بدنه محصول فلزی و قاب رویه آن پلاستیکی با ظاهری همانند شیشه که تا زمان لمس آن امکان تشخیص شیشه بودن یا پلاستیکی بودن آن وجود ندارد. همچنین در ساختار این چراغ از کیت مدار جداگانه برای تامین انرژی چیپ های ال ای دی استفاده شده که همین مورد نیز باعث دوام بهتر چراغ به خصوص در برابر نوسانات برق می شود. قطر این چراغ 40 سانتی متر می باشد و میتواند گزینه مناسبی برای حدود 12 متر نظیر اتاق، سالن، اتاق خواب ، آشپزخانه، دفترکار، محیط‌ های تجاری، هتل‌ها، فروشگاه‌ها میباشد.

چراغ خورشیدی دیوارکوب 6 ال ای دی

قیمت اصلی تومان370.000 بود.قیمت فعلی تومان295.000 است.
چراغ خورشیدی دیوارکوب 6 ال ای دی یکی از پرنور ترین دیوارکوبهای موجود با قیمتی بسیار مناسب میباشد . این چراغ خورشیدی دیواری دارای دو سری ال ای دی میباشد که هر سری دارای 3 ال ای دی فلامینتی سوار روی هم میباشد. چراغ خورشیدی دیوارکوب 6 ال ای دی با تامین انرژی خود از طریق نورخورشید در طول شب به صورت اتوماتیک روشن میشود.

نحوه عملکرد چراغ خورشیدی دیواری :

اساس کار این چراغ خورشیدی  بدین صورت است که از پنل خورشیدی برای جذب انرژی نور و تولید انرژی الکتریکی توسط اثر فتوولتائیک استفاده میکند سپس انرژی به باتری منتقل و باتری شارژ میشود. انرژی ذخیره شده در باتری با وسیله مدار موجود در داخل چراغ مدیریت میشود و مدار  به صفحه نورانی فرمان روشن و خاموش را میدهد این چراغ خورشیدی قابلیت تشخیص شب و روز را به صورت اتوماتیک دارد و علاوه بر آن امکان تشخیص حرکت با سنسور حرکتی در چراغ وجود دارد. حالتهای تنظیم چراغ خورشیدی بدین صورت است:
  • حالت اول با زدن یکباردکمه : روشن شدن خودکار با حرکت اجسام در فاصله 5 متری با تمام ظرفیت هنگام تاریکی(حالت پرنور)
  • حالت دوم با زدن دو باردکمه:روشنایی با 20 درصد ظرقیت در حالت عادی و حرکت اشیاء در 5 متری باعث روشن شدن تمام ظرفیت دستگاه به مدت 20 ثانیه می شود.
  • حالت سوم با زدن سه بار دکمه : روشن شدن با ظرفیت 60 درصد در تاریکی به صورت مداوم
این مدل چراغ خورشیدی نسبت چراغ دیواری مدلهای cl118 و cl228 مدل IT-267  نور بیشتری دارد و حدودا 15 متر مربع را روشن میکند. باتری داخلی این مدل 18650 لیتیومی و بعد از حدود 12 تا 14 ماه که چراغ نیاز به تعویض باتری دارد نمونه آن در قیمت ها و مدلهای مختلف در بازار به راحتی قابل تهیه کردن است . با حدودا 4 ساعت تابش مستقیم نور خورشید به پنل سولار این چراغ خورشیدی  به صورت کامل شارژ میشود و در حالت نور ثابت چراغ حدود 5 الی 6 ساعت روشن میماند. علاوه بر نوردهی بالای این چراغ خورشیدی سنسوردار طراحی زیبای آن و همچنین ساختار مدرن آن جلوه خاصی به محیط میبخشد.  

نورپردازی داخل اتاق لباس یا کمد لباس

اگر یک کمد لباس معمولی دارید میتوانید با نورمخفی آن را شیک و جذابش کنید. اگر کمد لباس یا اتاق لباس کوچک باشد اما نورپردازی زیادی داشته باشد فضای بزرگتر از اندازه واقعی به نظر میرسد.

 

نورپردازی حیاط یا باغچه را با نور مخفی زیبا کنید

مسیرهای کنار باغچه کنار استخر لبه های دیوار را با نور مخفی دلپذیرتر و  جذابتر  کنید. در مکان های که وسایل نورپردازی در معرض رطوبت یا اب هست حتما باید برقکار حرفه ای با رعایت نکات ایمنی برقکشی را انجام بدهید.

 

اجرای نور مخفی برای اتاقهای دیگر

تقریبا ایده نور مخفی برای تمامی قسمت های خانه اجرایی هست و میتوان سالن پذیرایی ، توی روم ، آشپزخانه و بقیه اتاقها را با آن نورپردازی کرد.

 

1 دیدگاه در “چه مکانهایی را در خانه میتوان نور مخفی کار کرد؟

  1. شاپور گفت:

    از توضیحات و مطالب مفیدی که بهمراه نمونه کارهای نورپردازی گذشته اید سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *