نورپردازی و روشنایی

بهترین پروژکتور ال ای دی برای محیط باز یا محیط کار

بهترین پروژکتور ال ای دی برای محیط باز یا محیط کار
بهترین پروژکتور ال ای دی برای محیط باز یا محیط کار

بهترین پروژکتور ال ای دی برای محیط باز یا محیط کار : در این مطلب سعی کرده ایم به تمام نکته هایی که هنگام خرید پروژکتور ال ای دی باید مورد توجه قرار گیرد پرداخته ایم.

چرا پروژکتور ال ای دی انتخاب کنیم ؟

چرا پروژکتور ال ای دی انتخاب کنیم ؟

اول از همه بیاییم دلیل انتخاب وتوصیه به خرید پروژکتورهای ال ای دی برای چیست . در ادامه به چند دلیل ساده که مصرف کننده را متقاعد و مصمم به استفاده از پروژکتور های ال ای دی میکند میپردازیم.

  • مصرف پایین تا 90 درصد نسب به پروژکتورهای گازی و مدادی یا رشته ای 
  • مقاوم در برابر ضربه و لرزش
  • امکان روشن شدن تا دمای کمتر از -20 
  • باتوجه به بهره نوری بالا ومصرف پایین ، کاهش هزینه سیم و کابل نسبت به بقیه انواع پروژکتورها
  • امکان استفاده در اکثر مکانها
  • دارای تنوع رنگ نور مختلف
  • تنوع در انواع و مدلهای مختلف

چراغ دیواری ضد آب 3 بعدی 24 وات مودی رویه شفاف

قیمت اصلی تومان170.000 بود.قیمت فعلی تومان155.000 است.
چراغ 3 بعدی مودی LED از چراغ های ضد آب مناسب برای فضای بیرونی یا داخلی نظیر حیاط یا حمام و سرویس می باشد. معمولا چراغ های ضد آب جنس بدنه پلاستیکی دارند تا از بروز خطر جلوگیری شود. این چراغ نیز از این قاعده مستثنی نیست و جنس بدنه از پلاستیک abs  و رویه از پلی کربنات شفاف می باشد. نوردهی چراغ در نور مهتابی و بدنه سفید تولید می شود و دارای حداقل یکسال ضمانت تعویض شرکت مودی در ادیسون کالا می باشد. زاویه تابش این چراغ 120 درجه و شاخص نمود رنگ CRI<80 را داراست. مقدار شار نوری این چراغ 2300 لومن است. عمر درج شده شرکت سازنده برای این چراغ ضد آب حمامی 25000 ساعت می باشد. نحوه نصب چراغ نیز بسیار ساده می باشد و به وسیله بست فلزی که در پشت چراغ تعبیه شده است می باشد که اول بست را به دیواری یا سقف پیچ کرده سپس چراغ را بر روی آن قرار داده و از دوطرف پیچ می شود.
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

چراغ دکوراتیو نما لنزدار چهار جهته مودی

قیمت اصلی تومان241.250 بود.قیمت فعلی تومان239.000 است.
چراغ های دکوراتیو مودی با قیمتی مناسب و نوردهی و زیبایی از سری دکوراتیو های پرفروش می باشد. این دیوارکوب دکوراتیو دارای یکسال ضمانت در ادیسون کالا می باشد. رنگ بدنه در دو رنگ مشکی و سفید و در رنگ نور آفتابی تولید و عرضه می شود. جنس بدنه چراغ از پلاستیک abs بوده و لنز ها نیز از پلی کربنات شفاف با زاویه 50 درجه می باشد. درون چراغ از چهار چیپ یک وات استفاده شده که به وسیله کیت مدار تغذیه می شود. استاندارد محافظتی این چراغ IP54 بوده و قابلیت نصب در فضای بیرونی را دارد. نصب این چراغ بسیار ساده می باشد و به وسیله دو جای پیچ که در اطراف چراغ تعبیه شده است به سادگی صورت می گیرد.
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

چراغ سقفی دور کریستالی سه حالته 18 وات با قطر 26 سانت

قیمت اصلی تومان490.000 بود.قیمت فعلی تومان405.000 است.
این چراغ سقفی کریستالی 18 وات با زیبایی خود جلوه خاصی به دکوراسیون منزل یا محیط کار شما میدهد . پنل سقفی دور کریستالی ساخت ایران و دارای گارانتی بیش از یکسال و محصول شرکت نورسازان آلما میباشد . بدنه محصول فلزی و قاب رویه آن پلاستیکی با ظاهری همانند شیشه که تا زمان لمس آن امکان تشخیص شیشه بودن یا پلاستیکی بودن آن وجود ندارد. چراغ سقفی کریستالی نوردهی سه حالته مهتابی ، آفتابی ، استاندارد دارد که با هر بار خاموش و روشن شدن چراغ نور آن تغییر میکند . قطر رویه این چراغ 26 سانتی میباشد که این سایز از چراغ کریستالی کوچک ترین اندازه خود در خانواده چراغ های دور کریستالی میباشد مدلهای مشابه این چراغ : رویه محصول به صورت پیچی باز شده و سپس بر روی بدنه جای 2 سوراخ برای اتصال و نصب قرار داده شده است .نوع چیپ درون محصول از 24 عدد ال ای دی لنزدار SMD با کیت مدار می باشد. این چراغ مناسب استفاده در حداکثر فضایی حدود 9 متر مربع مانند اتاقها ، راهروها ، پاگرد پله ها و .... میباشد همچنین رویه محصول به صورت اکریلی بوده که هنگام روشن شدن چراغ می درخشد.  

چراغ خورشیدی سردری (رودیواری) مودی

قیمت اصلی تومان868.800 بود.قیمت فعلی تومان862.000 است.
چراغ خورشیدی سردری (رودیواری) مودی برای مکانهایی که دسترسی به برق شهر ندارند یا هزینه سیم کشی آن بسیار زیاد میباشد مناسب است. این چراغ خورشیدی در طول روز نور خورشید را به صورت انرژی در باتری ذخیره میکند و در شب به صورت اتوماتیک روشنایی بخش محیط است . شکل ظاهری زیبا و شیک این چراغ جلوه خاصی به فضا و محیط میدهد . این چراغ دارای پنل خورشیدی با کیفیت مونوکریستال و سیلیکونی است که شارژ سریع و بدون سیم و راحت را برای چراغ فراهم میکند چراغ به صورت هوشمند طراحی شده است به صورتی که روز و شب را تشخیص داده و در طول روز خاموش میباشد و در طول شب به صورت اتوماتیک روشن میشود در طول شب میتوان با ریموت کنترل چراغ را روشن و خاموش یا در حالت زمانبندی روشن بودن 3 یا 5 یا 8 ساعت قرار داد. چراغ خورشیدی سردری (رودیواری) مودی برای محیط باز طراحی شده و در مقابل نفوذ آب و قطرات باران مقاوم میباشد. همچنین این چراغ با گارانتی یکساله مودی در ادیسون کالا به فروش میرسد.

پنل روکار گرد 25 وات پرشین لایت | دوسال گارانتی

قیمت اصلی تومان198.000 بود.قیمت فعلی تومان178.000 است.
پنل روکار گرد 25 وات پرشین لایت با دوسال گارانتی و طراحی شیک و زیبا ، روشنایی بخش فضاهای داخلی میباشد. این پنل با لبه باریک ظاهری شیک و نوری تمام پخش روی پنل دارد. قطر رویه پنل ها 29 سانتی متر میباشد و نحوه نصب آن با پیچی باز شدن رویه آن و پیچ کردن بدنه آن به سقف میباشد . جنس بدنه چراغ از پلاستیک ABS با کیفیت بوده و درون آن چراغ های بر روی PCB آلومینیومی قرار داده شده اند. تمامی محصولات پرشین لایت از جمله پنل روکار گرد 25 وات دارای گارانتی دو ساله میباشد. نوع چیپ های استفاده شده در این پنل لتز دار بوده و دارای 21 عدد چیپ درون چراغ می باشد.

پروژکتور پنجره ای 100 وات SMD مودی

قیمت اصلی تومان623.750 بود.قیمت فعلی تومان615.000 است.
پروژکتور 100 وات پنجره ای مودی از نورافکن های با پرتاب نوری بهتر نسبت به مدل مودی با کد 28 می باشد. این محصول دارای حداقل یکسال ضمانت تعویض در ادیسون کالا می باشد. در مقایسه با پروژکتور 100 وات مودی سری 28 نوردهی این پروژکتور پرتابی تر و پخش نور کمتر و بدنه و هیت سینگ قوی تری دارد. جنس بدنه ضمن اینکه از آلومینیوم بوده، رویه از شیشه معمولی، و جنس رفلکتور از پلی کربنات می باشد که تغییر رنگ نمی دهد. استاندارد محافظتی IP65 داشته و قابل استفاده در فضای بیرونی در معرض رطوبت و باران است. تعداد چیپ های ال ای دی 175 عدد چیپ 2835 می باشد. مقدار شار نوری محصول 8000 لومن و بهره نوری 80 لومن در هر وات را داراست. زاویه تابش این نورافکن 120 درجه و شاخص نمودی رنگ 70 CRI را داراست. نوردهی این پروژکتور در دو سه رنگ مهتابی، آفتابی و استاندارد یا روز تولید و عرضه می شود.
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

پنل تمام نور سایزشو توکار 8 وات اپتونیکا

قیمت اصلی تومان47.000 بود.قیمت فعلی تومان46.500 است.
پنل تمام نور 8 وات اپتونیکا از چراغ های توکار قابل تنظیم پرنور با قیمت مناسب می باشد. این پنل دارای حداقل یکسال ضمانت تعویض در ادیسون کالا می باشد. نوردهی این چراغ در سه رنگ مهتابی، آفتابی و استاندارد یا نچرال تولید می شود. جنس بدنه از آلومینیوم با پوشش رنگ پودری سفید و رویه از دیفیوزر پلی کربنات بدون تغییر رنگ در گذشت زمان می باشد. پنل فاقد ترانس یا مدار سوا بوده و مناسب کسانی است که جای کافی برای ترانس جدای فول لایت های دیگر شرکت ها  ندارند. مدار آن روی برد PCB چاپ شده است و به اصطلاح DOB می باشد. تعداد چیپ های این چراغ 50 عدد از نوع 2835 می باشد. مقدار شار نوری این چراغ حدود 600 لومن می باشد. نکته قابل توجه این است که این چراغ مانند برخی فول لایت های DOB دیگر شرکت ها افت نور شدید در هنگام داغ شدن پنل را ندارد.
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

چراغ دیواری ضدآب 22 وات اپتونیکا

قیمت اصلی تومان169.000 بود.قیمت فعلی تومان159.000 است.
چراغ دیواری ضدآب 22 وات اپتونیکا محصولی شیک با نوردهی بالا و ساخت ایران با گارانتی بیش از یکسال در ادیسون کالا عرضه میشود . این چراغ با نوردهی بالا و حالت زیبا و مورب خود  جلوه ای خاص به فضا و محیط مورد استفاده میدهد . چراغ دیواری مورب اپتونیکا کاملا ضد آب بوده و دارای استاندارد IP65 می باشد بنابراین امکان استفاده این چراغ در فضای آزاد و زیر باران وجود دارد. مقدار نوردهی این چراغ 2000 لومن و زاویه تابش آن 120 درجه میباشد بدنه این چراغ به رنگ سفید و از جنس پلاستیک abs میباشد و رنگ نور آن  مهتابی  است. نحوه نصب این چراغ بسیار آسان میباشد و به همراه چراغ پایه نگهداره جهت نصب بر روی دیوار هم ارسال میشود.  
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

لیزر خطی کیلومتری تبلیغاتی سبز

قیمت اصلی تومان1.459.000 بود.قیمت فعلی تومان1.299.000 است.
لیزر کیلومتری از لیزر های تبلیغاتی با برد بالا برای جلب توجه می باشد. این لیزر ها عمدتا در نوردهی سبز یا قرمز وجود دارند. جنس بدنه این لیزر از آلومینیوم می باشد و دارای دو عدد پایه جهت نصب روی زمین و اتصال به لیزر دارد. نحوه تامین انرژی آن به وسیله یک آداپتور 12 ولت یک آمپر می باشد و مصرف بسیار پایینی دارد. طول برد لیزر تا 10 کیلومتر می رسد که البته بیشتز بستگی به شرایط آب و هوا، ذرات معلق درهوا، مقدار رطوبت و ... دارد. قطر این لیزر در هنگام روشن بودن حدود 3 میلی متر است. دستگاه در برابر رطوبت و آب و باران به هیچ وجه مقاوم نمی باشد.

چراغ دکوراتیو 4 طرفه مودی

قیمت اصلی تومان186.000 بود.قیمت فعلی تومان179.000 است.
چراغ دکوراتیو چهار جهته مودی از چراغ های مناسب تزیینی بر روی دیوار مخصوصا در فضای بیرون می باشد. این محصول دارای یکسال ضمانت شرکت مودی در ادیسون کالا می باشد. رنگ بدنه در دو رنگ مشکی و سفید ساخته می شود. نوردهی این چراغ فقط در نور آفتابی تولید و عرضه می شود. جنس بدنه این چراغ از پلاستیک abs می باشد و و پایه پشتی آن از فلز می باشد. درون این چراغ از چهار عدد چیپ ال ای دی یک وات به همراه یک درایور ایزوله جهت تامین انرژی آن تعبیه شده است. بر روی هر چراغ یک عدد لنز کار شده که زاویه تابش 60 درجه را داراست. شار نوری این چراغ 320 لومن می باشد که بهره نوری 80 لومن بر وات را داراست. ابعاد این چراغ 7 در 5 سانتی متر می باشد.
انتخاب گزینه‌ها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

چراغ خواب شارژی رومیزی کریستال طرح ماه

قیمت اصلی تومان490.000 بود.قیمت فعلی تومان399.000 است.
چراغ خواب شارژی رومیزی کریستال طرح ماه با قابلیت شارژ و نوردهی سه حالت و امکان تنظیم شدت نور گزینه مناسبی برای کنار تخت خواب یا استفاده به عنوان چراغ رومیزی تزئینی میباشد. این چراغ شیک قابلیت تغییر رنگ به سه حالت مهتابی ، افتابی و استاندارد را دارد که با یک بار زدن دکمه لمسی آن چراغ روشن و به حالت آفتابی و با دوبار لمس دکمه آن چراغ مهتابی و با سه بار لمس آن نور چراغ استاندارد میشود . از دیگر قابلیت این چراغ این است که با لمس و نگه داشتن انگشت روی دکمه آن شدت نور را در هر سه حالت کم یا زیاد نمود علاوه بر طرح ماه این چراغ دو طرح بیضی و ستاره این چراغ در ادیسون کالا موجود میباشد. مدت زمان شارژ چراغ حدود 3 ساعت میباشد با هر بار شارژ کامل چراغ امکان نوردهی تا 12 ساعت وجود دارد. نوع درگاه ورودی برای شارژ چراغ typ c میباشد و به همراه چراغ یک عدد کابل شارژ typ c ارسال میگردد. بدنه این چراغ از جنس فلز به رنگ طلایی و قسمت رویه آن از جنس پلاستیک  کریستالی  شکل است.
بسته بندی این محصول کاملا محکم و وکیوم شده با فوم میباشد و محصولی بسیار شیک و زیبا برای هدیه دادن به عزیزان میباشد.

ریسه لامپ ضد آب 10 متری 20 سرپیچی

قیمت اصلی تومان620.000 بود.قیمت فعلی تومان579.000 است.
ریسه لامپ ضد آب 10 متری 20 سرپیچی یکی از کاربردیترین محصولات برای تزئین و نورپردازی فضاهای باز ، باغ ها ، جشن ها ، مراسم ها و ... میباشد. این ریسه لامپ دارای 20 عدد سرپیچ معمولی e27 میباشد که بر روی 10 متر کابل در فاصله هریک حدود نیم متر ، نصب شده است. کابل این ریسه لامپ دارای حلقه جهت عبور سیم مفتولی یا طناب برای استحکام کلی ریسه میباشد. کابل به کار رفته در این ریه لامپ در سایز 2*1 میباشد و جنس آن از مس میباشد. هر لامپی با سرپیچ استانداری (E27) را میتوان در این ریسه لامپ نصب کرد و محدودیتی در انتخاب لامپ برای این ریسه لامپ وجود ندارد. سرپیچ های این ریسه لامپ حداکثر توان تحمل 75 وات را دارند که تمامی سرپیچ ها ضد آب میباشد . با توجه به ضد آب بودن محصول امکان استفاده این ریسه لامپ در فضای باز و معرض باران وجود دارد. این ریسه لامپ دارای 2 شاخه معمولی برق در ابتدا و آخر ریسه لامپ یک عدد پریز ضد آب متصل شده تا امکان اضافه کردن ریسه لامپ بعدی نیز وجود داشته باشد تا طول آن افزایش یابد و به اندازه دلخواه برسد.  

به چه نکاتی هنگام خرید پروژکتور LED توجه داشته باشیم؟

در خرید پروژکتور باید اول نیاز خود را مد نظر گرفته و بعد از آن اقدام به انتخاب و بررسی و در نهایت خرید پروژکتور ال ای دی مناسب کنیم.

اولویت برای بررسی نوع پروژکتور بسته به نیاز ما دسته بندی میشه .

به طور مثال مکانی که میخواهیم از پروژکتور استفاده کنیم چه ویژگی هایی دارد؟

که میتوان از نظر دمای محیط ، مقدار نور مورد نیاز و مساحتی که میخواهیم آن را روشن کنیم ، نوع کاربری ،مدت زمان استفاده از دستگاه و .... اشاره  کرد.

نکات مهم در مورد مکان مورد استفاده :

  • در صورتی که مکان مورد استفاده دارای رطوبت بالا هست یا با آب ومایعات درتماس است باید حتما در خرید به رتبه بندی IP توجه شود.
  • اگر مکان مورد استفاده درجه حرارت بالایی دارد و گرم هست باید از پروژکتورهای فن دار یا پروژکتورهایی که هیتسینک قوی دارند استفاده شود.
  • مقدار شدت نور مورد نیاز باید در خرید پروژکتور متناسب با مکان مورد استفاده لحاظ شود مثلا پروژکتورهایی که دارای خیرگی بالای نوری هستند مناسب محوطه های کارگاهی و پارکینگ ها نمیباشد.
  • ارتفاع نصب و شدت پرتاب نور یا مقدار زاویه تابش مورد نیاز حتما باید لحظ شود.
با توجه به نکات و مطالب مورد اشاره ، بهتر است به بررسی خصوصیات پروژکتور ال ای دی مناسب بپردازیم.

1- گارانتی دار بودن و داشتن برندی معتبر

معمولا لوازم روشنایی با برندهای ایرانی بین یکسال تا 5 سال گارانتی در بازار موجود هستند .

اما معمولا پروژکتورها با قیمت مناسب و مدلهای اقتصادی با گارانتی یک یا دوساله در بازار عرضه میشوند .

و گارانتی معمولا بر روی کالا

همچنین با توجه به برند و اسم شرکت تولید کننده میتوان به کیفیت محصول پی برد.

2-داشتن رتبه بندی IP

با توجه به مکانی که در آن پروژکتور استفاده میشود باید مقدار رتبه بندی آی پی آن در نظر گرفته شود.

مثلادستگاهی با رتبه بندی IP66 میتوان در زیر آب از آن استفاده کرد.

در پروژکتورها معمولا رتبه بندی IP روی شیشه درج شده است.

رتبه بندی IP پروژکتورهای ال ای دی

برای داشتن اطلاعات بیشتر در زمینه رتبه بندی IP پیشنهاد میکنیم مقاله " درجه حفاظت یا IP چیست و چه کاربردی دارد؟ " را مطالعه بفرمایید.

3-داشتن جنس بدنه خوب و هیتسینک قوی برای انتقال حرارت

خنک کننده یا گرماگیر که معادل فارسی Heat Sink می باشد، در اصطلاحات فنی همان هیت سینک می باشد.

هیت سینک در دستگاههای گوناگون برای کاهش گرمای تولیدی و کنترل حرارت استفاده میشود.

دیودهای ساطع کننده نور یا همان چیپ های ال ای دی در هنگام کار گرمای زیادی از  خود تولید میکنند و برای افزایش طول عمرشان باید دمایشان کاهش یابد.

که در پروژکتورهای ال ای دی بدنه پروژکتورها این وظیفه را بر عهد دارند.

و میتوان به طور قاطع گفت که عمر پروژکتور با جنس بدنه و هیتسینک خنک کننده رابطه مستقیم دارد.

در تصویر زیر نمونه از هیتسینک پروژکتور و ساختار آن را مشاهده میفرمایید

نمونه از هیتسینک پروژکتور

4-زاویه پخش نور و شدت نور

در پروژکتور های ال ای دی زاویه پخش نور بستگی به لنز استفاده شده در پروژکتور دارد.

اگر لنز در پروژکتور استفاده نشود در منابع نورانی LED (LED smd, COB) زاویه پخش نور 120 درجه خواهند داشت.

برای هدایت و جهت دادن به نورهای ساطع شده از پروژکتور معمولترین روشها استفاده از لنز یا رفرکتور میباشد.

که با استفاده از لنز یا رفرکتور میتوان زاویه پخش نور  برای هر پروژکتور ال ای دی از 5 تا 170 درجه قابل تنظیم کرد که باید آنرا نسبت به ابعاد پروژه و محل سوژه ها تنظیم نمود.

همچنین لنز ها باتوجه به کاربردهایی که دارند به چندین دسته مختلف از جمله :

لنزهای خطی : که برای نورهای پیوسته تولید میشوند. کاربرد این لنزها در چراغهای مخصوص انبارها و سوپرماركت‌ ها و راهروهای بین قفسه هست.

لنزهای چند آرایه ای : این لنزها که به صورت مربع یا دایره هستند به منظور دستیابی به سطوح بالاتر لومنی در مساحت‌های كمتر تولید میشوند . 

لنزهای تکی : این لنز ها برای یك منبع نور تكی مانند یك SMD یا COB طراحی شده‌اند کاربرداین لنزها در چراغ های  وال‌ واشر و چراغ های فروشگاهی است.


در قسمت پایانی این مقاله اجزا یک پروژکتور ال ای دی را به صورت جز به جز واکاوی میکنیم.

اجزا یک پروژکتور ال ای دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *